Rellen in Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Stephan - WaarBenJij.nu Rellen in Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Stephan - WaarBenJij.nu

Rellen in Athene

Door: Stephan

Blijf op de hoogte en volg Stephan

02 Januari 2009 | Griekenland, Athene

Yassou! Ti kanis?

Daar heb je ze weer! Ditmaal vanuit Athene... We hoorden begin december namelijk dat er wat te rellen viel hier en aangezien we graag een baksteen wat vaart meegeven, hebben we ons bij de Athener gyroseters gevoegd! We zullen het kort houden...

Op oudjaarsdag kwamen we aan en bleek dat het allergoedkoopste hostel dat via internet nog te regelen was met recht de allergoedkoopste was. Yannis hier links van me schotelde ons een kamer voor die 's avonds direct problemen leek op te leveren. Na een uiltje geknapt te hebben bleek Marjolein allemaal strepen op d'r armen te hebben en een wat rode huid en Stephan had vreemde bultjes op z'n benen. BEDBUGS! Ongedierte in bed... nice... maarrrrrr na de nachtelijke test bleek het vals alarm, we hadden gewoon last van de jeukeritus!

Oud en nieuw in Athene beloofde een waar spektakel op het Monastirakiplein met uitzicht op de mooi verlichte Akropolis. Niets bleek echter minder waar... Het bovengenoemde was er wel, maar we waren met 20 man en de stad was dus leeg, dus gezellig was het niet, er was amper vuurwerk en de wijk Psirri (waar het allemaal gebeurt) werkte met reserveringen! Dus maar een nachtelijke GYROS afgehaald...

Toch werd de dag nog top, want we beklommen de Lykavittosberg en hadden een fantastisch uitzicht over Athene. Het was perfect helder weer, soms zelfs 'warm' en je zag vanaf daar het Parthenon op de Akropolis en de bergen (met sneeuw) om Athene heen. Nadat we de eerste Nederlanders hadden gespot zijn we 'm gepeerd, hebben we wat opgravingen kort aandacht gegeven en zijn we langdurig stapels vlees gaan eten en kwam de wijn per karaf!

Vandaag was de dag dat de Akropolis en het Parthenon aan de beurt waren. Lullig klimmetje natuurlijk vergeleken met gister, maar wederom leuk uitzicht over de stad. Zelfs met dit weer veel toeristen en een alleraardigst Parthenon. Toch leuk dat iedereen op de foto wil met een paar steigers en een clubje hijskranen, maar hee.. cultuur is cultuur en snuiven zullen we!

Na pullen en karaffen kwamen we weer eens van het terras af en bleek de Oude Agora (met recht de mooiste tempel van Athene) al om 3 uur dicht te zijn. Dus dan morgen maar...
We zijn maar weer een restaurantje ingedoken en hebben tussen de Sirtakidansende Grieken een prima, groot stuk dier gegeten.

Morgen dus de Oude Agora, het Archeologisch Museum en rellen zoeken... tot nu toe hebben we ze nog niet mogen meemaken!

Wat Athene betreft kunnen we zeggen.. Oud en nieuw snappen ze niet, vlees eten wel, karaffen vullen en uitzicht ook en gelukkig is dat Mythosbier goed te drinken!

Zoals ze in Hellas zeggen:

De Massolos...

Tot over een half jaar... in Ecuador en op de Galapagoseilanden!

• 02 Januari 2009 - 21:18

Hetty En Nico:

hoi wereldreizigers,

Gelukkig geen rellen in Athene en geniet maar lekker van het lekkere eten en drinken en vooral van de cultuur. Want daarom zijn jullie toch naar Athene gegaan? Of niet soms?

Wij wensen jullie en alle andere meelezenden een voorspoedig 2009.

Hetty en Nico van Rooijen

• 03 Januari 2009 - 04:23

Marc:

ik zeg: gooi nog een paar borden stuk ofzo, maakt jou het uit. en trouwens: de beste wensen!!!

• 03 Januari 2009 - 17:08

Hille:

Nou... hier in Heenvliet was het echt chaos... Was Athene dus niks bij!

Hier wonen normaliter ook 20 mensen, waarvan zeker de helft aanwezig was. Druk joh!!!

Beste wensen van mij en mijn 4 buitenaardse wezens, 1 ervan (de grootste) kijkt nu boos naar mij!

• 03 Januari 2009 - 18:59

Marie-Emilie:

Lieve Marjolein en Stephan!
    Een heel gelukkig nieuwjaar!!

• 03 Januari 2009 - 20:20

Rianne:

gelukkig nieuw jaar! toch leuk, zo'n vleesetende, wijnproeverij en bierdrinkend en o ja cultuur break out;)
    tot woensdag marjolein!